technische hulp gevraagd eindtra |
|
|  3040 x bekeken | Door fredje79 | 31 May 18:03 | ||
| Even het vermogen opvoeren van mijn geheime zender ! Ik krijg binnenkort een defecte blf 177 eindtrap binnen. Fet is defect. Die wil ik graag als projectje zelf herstellen. Het gaat hier over een elenos sf150 print met daarachter een low-pass filter. Nu is mijn eerste idee : Blf bestellen en er in solderen. Zou dat zomaar kunnen ? Of moet ik eerst enkele stappen doorgaan alvorens zeker te weten dat de schakeling nog prima is en dan pas de tor erin zetten. Het is niet de bedoeling dat ik bij het eerste keer inschakelen de fet er weer doorblaas. Wie kan me op weg helpen met enkele tips ? Ook zou ik graag volgende weten : 1 : Hoe met een eindtrap behandeld worden ; eerst aanzetten en dan de sturing, of andersom. 2 : Hoe gaan die dingen kapot ? Te veel insturen en slechte swr lijkt me logisch, nog iets ? 3 : Hoeveel moet ik insturen ? Ik heb een suono 30 watt. BLF 177 kan 150 watt leveren. 4 : Is het mogelijk deze eindtrap in vermogen te regelen ? Als ik bvb maar 100 Watt op de antenne wil, moet ik dan minder insturen of werkt dat zo logisch niet ? 5: Kan een eindtrap 'kortgesloten' worden, zodat als hij niet aanstaat toch het maximaal vermogen van de sturing er door mag. Of moet je iedere keer de antennekabels losmaken ? 6 : Als er mij nog iets niet duidelijk is mag ik dat dan ook nog vragen ? Groeten, Frederic. |
||||
Deel via:
Twitter |
Facebook |
LinkedIn |
Volgen |
Tip |
Print |
Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!