Nog niet aangemeld? Meld je hier aan.
Inloggegevens vergeten? Vraag ze hier op.
Problemen met inloggen? Klik dan hier eens.
manual/schema erti eb1000 |
|
|  1623 x bekeken | Door wsmartens | 05 Jun 11:07 | ||
| Hallo Forumleden, Ik heb onlangs geschikt een ERTI EB1000 gekocht met een 3CX800a7 die zo goed als op is. Hij levert echter nog wel "wat" vermogen maar verloopt steeds na afregelen. Dit zou door een instabiele anodecapaciteit komen, iets wat typerend is voor een buis die nog maar voor <50% werkt. Wat ik echter niet snap is dat de eindtrap, wanneer ik het vermogen opdraai, er vanaf zo'n 8W in en 200W out ergens sluiting lijkt te ontstaan en ik een vonkenregen kan waarnemen in het anode compartiment en de zekering in de meterkast doorbrand. Ik heb de plaatcondensatoren vervangen en het teflon wat ertussen zit gecontroleert. Tevens heb ik de HSP choke vervangen en een grotere afstand tussen HSP spoel en boutjes die de anodeplaat en 1/4 golf stub geisoleert verbind, om op die manier een condensator te vormen waarbij de boutjes met de stub en dus massa zijn verbonden. Wat kan het euvel zijn? En wie heeft er een schema/manual van dit prachtige apparaat zodat ik meteen zeker weet hoe lang ik de stub moet maken voor de gewenste frequentie? Bvd, Willem |
||||
Deel via:
Twitter |
Facebook |
LinkedIn |
Volgen |
Tip |
Print |
Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!