Welkom piraten liefhebber, maak een account of login voor meer info!!

erti eb1000

Reactie plaatsen | vorige bericht | volgend bericht | terug naar overzicht | Laatste gelezen reactie |
 2101 x bekeken Door wsmartens 02 Feb 22:21
Hallo,

Ik heb een Erti EB1000 met 3CX800a7. Wanneer ik deze aan zet en er 10W in stuur regelt de stuurzender automatisch het vermogen terug omdat de SWR te hoog is en de Erti geeft dan geen vermogen. Als ik de Erti een paar keer aan en uit zet dan krijg ik soms een redelijke SWR, de Erti geeft dan vermogen, het vermogen loopt langzaam op en de SWR gaat langzaam naar beneden tot plotseling de SWR weer 1:10 is en geen vermogen meer geeft. De buis is niet zo best meer en gaf nog maximaal 400W de laatste keer dat ie het nog gewoon deed. Ik vind het zowieso vreemd want een transistor doet het meestal wel of niet maar niets er tussen in. De buis krijgt wel spanning. Kan hier misschien een C in het ingangscircuit de boosdoener zijn? Ik ben er behoorlijk zat van want alles lijkt verder in orde en lijk alleen maar te maken te hebben met een buis met een eigen willetje. Wie weet wat hier aan de hand is?

Groet, Willem

Deel via: Twitter | Facebook | LinkedIn | Volgen | Tip | Print |

Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!