Welkom piraten liefhebber, maak een account of login voor meer info!!

troubleshooting fm zender

Reactie plaatsen | vorige bericht | volgend bericht | terug naar overzicht | Laatste gelezen reactie |
 850 x bekeken Door menonv 08 Nov 20:51 Bekijk foto
Beste Etherpiraten Forumleden,

Ik heb het forum doorgelezen en geprobeerd mijn antwoord te vinden voor mijn probleem, maar er zijn zoveel mogelijke antwoorden voor, dat ik hem toch maar even voorleg met de hele situatie uitgelegd.
Ik heb een CZH-15A, gekocht van Marktplaats van de aanbieder in Vroomshoop, en hierbij kant en klaar de voeding erbij, RG58 met connectoren en de Antenne erbij.

Ik kom echter op vol vermogen, met de antenne op het dak, nog geen 2km ruisvrij, geen enkele kant op.

De zender geeft 15Watt af, dit heb ik bij die vent thuis gezien met zijn SWR Meter en die weerstand wat hij erachter heeft gehangen. Vandaag een nieuwe kabel gehaald bij de elektronica zaak, nieuwe connectoren erop, maar nog steeds hetzelfde gepruts ; nog steeds niet het dorp uit, sterker nog, na 500 meter al niet meer binnen te ontvangen.

Het is dus naar mijn denken de antenne.
Een foto heb ik bijgevoegd, bovenin op dat groene pictogram klikken.

Als deze word weggehaald, het is de 1/4 wave antenne. Daarmee vind je het wel op Google.

Nu is mijn vraag, welke antenne word aangeraden?
Het liefst wil ik een richtantenne, ik woon vrij aan de rand van het dorp, hiermee kan ik dan beter naar het centrum stralen ; Maar welke?
Een Ross? Frietenzak? J Stick...

Ik kom uit de benamingen niet goed wijs, en in mijn situatie weet ik niet goed wat ik moet gaan toepassen / waarmee het beste signaal gehaald word.

Daarnaast, weet ik dat ik deze goed moet gaan aanpassen voor op deze zender, anders dan zend ik nog meer uit op andere frequenties dan uberhaubt in de FM Band, maar dat is iets voor later. Eerst eens het dorp uitkomen, want ik word misselijk met de gedachte dat het met 15W nog geen 2km ver komt.

gewijzigd op : 08 Nov 21:12

Deel via: Twitter | Facebook | LinkedIn | Volgen | Tip | Print |

Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!