Welkom piraten liefhebber, maak een account of login voor meer info!!

eindtrap testen zonder buis?

Reactie plaatsen | vorige bericht | volgend bericht | terug naar overzicht | Laatste gelezen reactie |
 1099 x bekeken Door radio holland 26 Oct 16:01 Bekijk foto
De vraag luid:

Er waren een aantal dingen kappot van de eintrap waaronder een aantal diodes van de Hf uigang en een paar condensatoren op besturings print.

Nu dit allemaal verholpen is ben ik verder gegaan en kwam ik bij de print van de hoogspanning daarvan waren 2 draadweerstanden kappot(2x 20 watt 33R). Deze vervangen door tijdelijk weerstanden met iets een verschil in ohm's en meer wattage (juisten zijn besteld).

Tot zover alles goed. Heb ik de uitgang(hoogspanning)van de print niet aangesloten na de buis toe werkt alles perfect! alles schakeld mooi in zoals het volgens mij hoort te gaan.

Nu is de vraag kan ik de hoogspanning aansluiten zonder buis. Ik heb dit gedaan(werd me verteld zodat je dan kon zien of de kabels doorsloegen)maar de stop in de meter kast ging eruit.En de weerstanden of de print waren warm maar gelukkig niet kappot!

Is het zo dat ik de eintrap MET buis moet testen op zijn werking omdat de spanning anders niet weg kan (wat duid of de warme weerstanden) of zou er een ander euvel zijn?

Het is een 1Kw eintrap type buis 3cx800A7

P.s

Ik heb de grote elco en hoogspanning trafo niet getest omdat ik de niet het juiste apparatuur voor heb.

gewijzigd op : 26 Oct 16:05

Deel via: Twitter | Facebook | LinkedIn | Volgen | Tip | Print |

Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!