Nog niet aangemeld? Meld je hier aan.
Inloggegevens vergeten? Vraag ze hier op.
Problemen met inloggen? Klik dan hier eens.
open dipool |
|
|  3350 x bekeken | Door wouterkabouter | 10 Jul 19:32 | ||
| goede avond allen ik heb voor de fun even vanmiddag een open dipool gemaakt volgens onderstaand ontwerp. en ik moet zeggen dat de swr erg goed staat. hij is 1 op 1:1 bij 1,5 watt. heb even geen groter vermogen bij hand op dit moment. ik heb gebruikt: een CV buis met een doorsnede van 15 MM. een houten blokje van 40 bij 40 MM en 400 MM lang. de coax direct aan de buisjes vastgemaakt dmv tyreps. en de coax 4 slagen rond bij de dipool. ik heb de formule 300/frequentie/4 gebruikt en kom dan op 2 buizen van 770MM hoe de afstraling van deze dipool is weet ik niet,en of het beter werkt dan een televes zal ik nog moeten uit testen dmv zelf even met de auto rijden of anders ontvangst raporten. ook ben ik wel benieuwd naar het vermogen wat er maximaal op zou kunnen,maar ik denk zelf dat je bij een watt of 50 moet stoppen. ik hoop in ieder geval dat iemand iets met deze info kan,want volgens mij is dit echt een geinige antenne voor de zolder piraat met weinig vermogen. en hij is echt zeer makkelijk en goedkoop te bouwen. mvg wouter |
||||
gewijzigd op : 10 Jul 19:48 | ||||
Deel via:
Twitter |
Facebook |
LinkedIn |
Volgen |
Tip |
Print |
Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!