getest: omnia 9 |
|
|  3372 x bekeken | Door die hard | 23 Jun 19:18 | ||
| Ik wil toch even een reactie geven op de Omnia 9. Afgelopen week heb ik de omnia 9 mogen testen in mijn eigen studio, met mijn eigen input en eigen stuurzender. Ook alleen dan kun je een echt goed en objectief oordeel geven hierover. Ik kan zeggen dat de algoritmes die leif bedacht heeft ronduit geniaal zijn. Dit betreft met name de input conditioning. De Undo en De-Clipping functies zijn ook echt goed en werken ook echt zoals je verwacht, Ik heb nog nooit gehoord dat wat deze machine met de bron doet, het ook werkelijk weer terug brengt zoals de opname (dynamisch) hoort te zijn. Zelfs opnames die echt een smerig randje hebben klinken weer fris en vol. Het dunne gaat er helemaal af, en zelfs platgeslagen drums komen weer tot leven. Voor het eerst is het echt mogelijk om de input te verbeteren van oude schelle opnames of platgemasterde cds. Ronduit Briljant. De multiband is zodanig ontworpen dat je echt helemaal 0 overshoots krijgt. Goed idee, maar het kost ook “sound†, aangezien veel andere dozen juist limiters gebruiken die het signaal niet volledig strak afknijpen. Maar toch kun je met de Omnia9 wel degelijk maken wat gewenst is. Tenminste; ik wel. De performance is zo goed dat je eigenlijk niet heel veel hoeft te doen om sound te krijgen, hoewel de paramters zeer complex zijn. De multiband code lijkt niet heel bijzonder, omdat je m slecht “hoort†maar tis wel degelijk retestrak. Er zijn minder mogelijkheden op de eindsectie dan bij de traditionele dozen maar toch klinkt het al snel goed. Technisch gezien lijken de algoritmes beter in elkaar te zitten dan elke andere doos, maar ik ben geen programmeur. De interface is zijn tijd jaren vooruit, ik heb nog nooit zoiets moois, handigs, snel en goed werkende interface gezien. Wat betreft loudness zit er meer dan genoeg in. De vervorming is echt nihil (mits goed ingesteld) want de code is gemaakt om dit tegen te gaan en niet te horen. Suggesties dat de doos zou vervormen zijn inmiddels hersteld, en de sound lijkt echt vervormingsvrij. Het blijft altijd clean, dynamisch en levendig. Erg mooi apparaat dat zeker een aardverschuiving gaat veroorzaken in de broadcastwereld met name door de Undo en De-Clipping. Hoe de consistentie is moet nog blijken, maar ik heb er zeker vertrouwen in. |
||||
Deel via:
Twitter |
Facebook |
LinkedIn |
Volgen |
Tip |
Print |
Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!