Nog niet aangemeld? Meld je hier aan.
Inloggegevens vergeten? Vraag ze hier op.
Problemen met inloggen? Klik dan hier eens.
meanwell drp-480-48 |
|
|  1820 x bekeken | Door dj alex | 07 Nov 18:47 | ||
| Goedenavond heren technici, vanmiddag kwamen een aantal jongens terug met een zender die ik voor ze gebouwd had, met daarin een drp-480-48 meanwell voeding. Deze deed het altijd perfect, heeft hier genoeg draaiuren op de dummyload gehad. Nu bleek echter dat er geen spanning meer afgegeven werd door de eindtrap. Het 'DC ok' lampje brandde ook niet meer. Voeding uit de zender gedemonteerd, een andere voeding gemonteerd en zender weer meegegeven. Nu heb ik al pogingen ondernomen om de voeding te repareren. Als eerste heb ik de 15A 250V zekering vervangen, deze was niet langer intact. Vervolgens aan de netspanning gehouden maar op het moment dat de voeding ingeschakeld wordt slaat mijn zekering in de meterkast uit. Na de tweede keer was een flits waarneembaar en is het spoeltje bij RTH1 in rook opgegaan... Nu zou ik dit spoeltje kunnen vervangen, maar dit neemt waarschijnlijk niet het probleem weg van de hoge stroom. Wanneer ik het spoeltje vervang door een stukje draad blijft het probleem bestaan, de meterkast vind het nog steeds niet leuk. Iemand die het probleem kent of een gok durft te doen waar ik de oorzaak kan zoeken? |
||||
Deel via:
Twitter |
Facebook |
LinkedIn |
Volgen |
Tip |
Print |
Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!