Welkom piraten liefhebber, maak een account of login voor meer info!!

dab+ digitale radio

Reactie plaatsen | vorige bericht | volgend bericht | terug naar overzicht | Laatste gelezen reactie |
 18235 x bekeken Door dj.jero 06 Feb 18:45
Ben me een beetje aan het verdiepen in dab+, maar als je zo een beetje rond snuffelt is het ook mogelijk voor ons als piraat zijnde.

Tevens eigenlijk een nieuw jasje voor de (Ether)piraat.

Zenders zijn er voor te koop, alleen de luisteraars zullen nog moeten komen.. Want dit signaal zwerft rond de 200 en 300 Mhz als ik het zo las? of is dat dab en is dab+ via sataliet?

Las z'n stukje op de site van agentschap:

Radio komt nu vooral via de FM-band (87,5 tot 108 MHz) bij de luisteraar terecht maar die band is overvol. Een goed alternatief is uitzenden met een zogeheten DAB+ signaal (Digital Audio Broadcasting). Dat is digitale radio met een betere geluidskwaliteit, een betere ontvangst en meer mogelijkheden (zoals opnemen en terugspoelen, het toevoegen van informatie als foto’s en video). Dus wat let ons? Er is één nadeel: je ontvangt het niet met je huidige radiotoestel. De consument moet er een aparte DAB+ ontvanger voor aanschaffen, die vanaf zo’n 35 euro te koop is. En wil de consument dat?

Wie kan mij wat meer vertellen...

gewijzigd op : 06 Feb 18:47

Deel via: Twitter | Facebook | LinkedIn | Volgen | Tip | Print |

Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!