Welkom piraten liefhebber, maak een account of login voor meer info!!

bose 301 type ii

Reactie plaatsen | vorige bericht | volgend bericht | terug naar overzicht | Laatste gelezen reactie |
 1618 x bekeken Door audiofreak 26 Oct 11:44 Bekijk foto
Heren freaks,
een tijdje terug heb ik een setje bose 301 wie stuk waren gekregen de foam-randen waren totaal vergaan…ik heb ze vervangen tot mijn verbazing toen ik ze los haalde zag ik dat bose hier wel een gelieft merk…totaal geen filters gebruikt..alleen voor het hoge gedeelte een elko met weer stand
dus dat wil zeggen dat je hoge gedeelte uit je audio vrolijk door je woofer heen gaat en zo de woofer onnodig belast word met hoog..waar hij niet voor geschikt is
dus wat heb ik gedaan …heb heb dat wat bose een filter noemt er uit getrokken en heb een filter er in gezet met een X- over van 3000khz voor het hoog en moet zeggen dat het wel een verbetering is
voor deze speakers wie hier nog wel eens worden aan geboden voor studio gebruik
ze klinken goed..ik vergelijking met B&W waar ik ook al verschillende type van heb gehad komen ze op het laag niet mee (vind ik)..daar is B&W wel een ster in
daar in tegen is het mid/hoog goed aanwezig ..dus de zang spraak is erg duidelijk te horen
maar mijn conclusie is voor het geld wat ze nu nog kosten is het nog steeds een goede speaker

zie fotos van de ombouw

Deel via: Twitter | Facebook | LinkedIn | Volgen | Tip | Print |

Je hebt geen rechten om dit forum (verder) te lezen of bent niet ingelogd !!